خرید اشتراک از پایگاه اینترنتی دی ال سل

  • 04533459102
  • 09334592731
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

تجارت و اشتغال

از کجا بدانیم که شغل مان مضر سلامتی است یا خیر

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

از کجا بدانیم که شغل مان مضر سلامتی است یا خیر - پایگاه اینترنتی دی ال سل

آیا شغل شما مضر سلامتی تان است؟
اگر شما هم مانند بسیاری از متخصصان هستید قطعاً بیش تر ساعات بیداری خود را در محل کار سپری می کنید. اما آیا تاکنون با خود اندیشیده اید که این حرفه ی شما چگونه بر روی سلامتی تان اثر می گذارد؟ برخی عادات و رفتارهای کاری می توانند بر سلامتی ذهنی، جسمی و احساسی شما تاثیراتی داشته باشند. راه هایی که کار شما می تواند به سلامت شما ضرر برساند در این مقاله گنجانده شده است. با ما همراه باشید.

از کجا بدانیم که شغل مان مضر سلامتی است یا خیر - پایگاه اینترنتی دی ال سلدر ادامه با ما باشید...

کار کردن بیش از اندازه
آمریکایی ها به کار کردن های بسیار زیاد معروفند. آنها به کار کردن های زیاد اعتیاد دارند. مطالعات و آمار زیادی نشان می دهد که کارکنان آمریکایی زمان کمی را برای تعطیلات صرف می کنند، دیرتر بازنشست می شوند و زمان بیش تری را نسبت به سایر مردم کشورهای توسعه یافته در محل کار طی می کنند. اینکه همیشه در حال کردن باشید شاید شما را در ظاهر، مانند یک کارمند نمونه جلوه دهد اما در طولانی مدت خواهید دید که به شما آسیب می زند.

محققان دانشگاه Kansas دریافته اند: کارکنانی که بیش از ۵۰ ساعت در هفته کار می کنند تمایل بیش تری به داشتن سلامت جسمی و ذهنی کم تر داشته اند. این کارکنان وعده های غذایی را هم بخاطرِ داشتن کار زیاد لغو می کنند و همینطور از افسردگی بیش تری در بین شان رنج می برند. مطالعه ی دیگری هست که می گوید: افرادی که حداقل ۱۰ ساعت در روز کار می کنند ۶۰ درصد بیش تر از سایر افرادی که کار زیاد انجام نمی دهند در معرض حملات قلبی و بیماری هایش قرار گرفته اند.

عدم حرکت
کار روزانه ی شما، چه در حال نشسته انجام شود یا ایستاده؛ و یا هر دو؛ فرقی ندارد؛ بطور کلی، هر کاری که هیچ حرکتی را از فرد طلب نکند (و یا کم) می تواند باعث بروز برخی مشکلات سلامتی شود. یک شیوه ی زندگی “غیرمتحرک بودن” رایج ترین مسئله ای که ریسک بیماری های قلبی و دیابت را افزایش می دهد همین موضوع عدم تحرک است.

انجمن استخوان شناسی آمریکا دریافته است که دو سوم کارمندان یک شرکت در دوره ی کاری ۶ ماهه، از درد فیزیکی رنج می برند. فعالیت های روی میزی، خیره ماندن به مانیتور و استفاده از ماوس و کیبورد به مدت طولانی باعث کشیدگی عضلات ماهیچه و چشم ها می شوند. مطالعه ی دیگری که در Journal Human Factors منتشر شد دریافته بود که سرپا ایستادن هم بهتر از نشستن نیست. کارکنانی که بیش تر از ساعات کاری روز را عمودی می ایستند با افزایش خستگی، از گرفتگی عضلات پا و پشت نیز رنج می برند.

استراحت داشتن/ نداشتن بین کار
زمان استراحت رسمی برای برخی کارکنان به خاطرات بدل شده است. مطالعه ای که توسط Staples انجام شده دریافته است که بیش از یک چهارم کارکنان در طول روز هیچ زمانی را به جز همان ساعت ناهار خوردن، برای استراحت شان در نظر نمی گیرند. زیرا، احساس گناه و عذاب وجدان سراسر وجودشان را فرا می گیرد (۲۰ درصد) و ۵۵ درصد هم فکر می کنند که نمی توانند میزشان را ترک کنند.

ناموفق بودن در داشتن زمان استراحت، باعث ایجاد استرس های مختلف در بین کارکنان می شود و خودشان هم این را می دانند: قریب به ۶۰ درصد از شرکت کنندگان در بررسی ها گفته اند که هرچه بیش تر استراحت کنند نشاط کاری نیز افزایش می یابد. ۴۳ درصد نیز بیان کردند که این استراحت حتی می تواند شادی و نشاظ شخصی را هم برایشان به ارمغان بیاورد. ۳۷ درصد نیز معتقدند که داشتن زمان های استراحت منظم سلامتی شان را بهبود می بخشد.

بازنشستگی زودهنگام
مطالعه ای که توسط محققان اتریشی انجام شد نشان می دهد که (خصوصاً برای مردان) بازنشستگی زودهنگام و زودتر از موعد خطر مرگ را قبل زا سن ۶۷ سالگی افزایش می دهد. این مطالعه قید می کند: این افرادی که خودشان را زودتر از موعد بازنشسته می کنند معمولاً به عادت هایی که مضر سلامتی هستند مثل سیگار کشیدن، نوشیدن مشروبات الکلی و غذا خوردن های ناسالم و ورزش نکردن روی می آورند. هرچه زودتر بازنشسته شوید احتمال مبتلا شدن تان به این موارد افزایش یافته و مرگ زودرس به سراغ تان خواهد آمد.

ماندن در شغلی که نفرت دارید
شغلی که از آن نفرت دارید شاید شما را دیوانه کند اما تاثیرات جانبی آن می تواند فراتر از عواطف و احساسات شما نقش داشته باشد. تحقیقی که در Journal Human Relations منتشر شد دریافت: افرادی که در سازمان هایی که خارج از تعهدشان عمل می کنند و یا محدودیت های شغلی دارند نسبت به سایر کارکنان تمایل بیش تری دارند تا “مشکلات سلامت جسمی بیش تری را تجربه کنند!” مثل: استرس و خستگی مفرط.

محقق می گوید: هرچه احساس فرد به سازمانی که برای آن کار می کند کم تر باشد، میزان همکاری او براساس تعهدی که دارد خواهد بود.

رفت و آمد به سر کار
هر روز ساعات زیادی را صرف رفت و آمد کردن به محل کار هستید؟
اگر پاسخ شما مثبت است، پس شاید علت استرس هایی که دارید نیز همین رفت و آمدها باشد. محققان دانشگاه مونترال دریافتند که رفت و آمد روزانه بیش از ۲۰ دقیقه یکی از دلایلی اساسی برای خستگی و رفت و آمد ۳۵ دقیقه ای و یا بیش تر افزایش بدبینی نسبت به کار شما را شامل می شود. البته میزان و تنوع استرس شما بستگی به راه و نوع رفت و آمدتان هم دارد.

ارتباطات همکاری
هیچ کس شما را مجبور نمی کند تا با همکارتان مانند یک دوست برخورد کنید. اما دوست بودن با همکاران، برای سلامتی شما مفیدتر است. طبق مطالعه ی لینکداین، بسیاری از کارکنان احساس می کنند که دوستی های محیط کاری باعث خوشحالی آنها شده، بهره وری آنها را افزایش داده و انگیزه ی آنها را افزایش می دهد.

از طرف دیگر، جوانب منفی در محیط اجتماعی کاری می تواند به مسائل و مشکلات جسمی و ذهنی تبدیل شوند. برای مثال، اثرات احساسی زورگفتن در محیط کار کاملاً بدیهی ست اما تحقیقی که در Management Communication Quarterly منتشر شد نشان می دهد که قربانیان این زورگویی ها در سکوت رنج می برند زیرا می ترسند که برچسب هایی مانند کسی که زود گریه می کند، شاکی و … بگیرند. نادیده گرفته شدن توسط همکاران هم بسیار مضر است. طبق مطالعه ی Sauder School of Business دانشگاه بریتیش کلمبیا، کارکنانی که در محل کار احساس طرد شدن را تجربه می کنند به مراتب تمایل بیش تری به گزارش دادن درباره ی مشکلات سلامتی دارند.

امیدوارم که شناسایی این موارد به بهبود وضعیت کاری شما عزیزان کمک کند.

منبع: پدیده فکر مهتر

5 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 امتیاز)

نوشتن دیدگاه

با عنایت به اینکه نظرات و پیشنهادات شما کاربران گرامی در بهبود خدمات رسانی پایگاه اینترنتی دی ال سل نقش کاملا موثری ایفا می کنند لذا صمیمانه از شما خواهشمندیم با عنایت به حدیث «مومن آیینه مومن است» ، شما نیز آیینه ما باشید و با یادآوری نقاط ضعف و قوت پایگاه اینترنتی دی ال سل، ما را از این امر محروم نفرمایید.

چند نکته مهم:
• نظرات شما پس از بررسی و بازبینی توسط گروه مدیریت برای نمایش در سایت منتشر خواهد شد.
• نظرات تکراری و تبلیغاتی، تائید نمی شوند و امتیازی هم به آنها تعلق نخواهد گرفت.
• در صورتی که نظر شما نیاز به پاسخ دارد، پاسخ خود را در ذیل همان موضوع دنبال فرمایید.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس تلگرام ما - پایگاه اینترنتی دی ال سل

وبسایت dlsell.ir
پشتیبانی support@dlsell.ir
تماس با ما contact@dlsell.ir
راهنمایی help@dlsell.ir
فروشگاه market.dlsell.ir
اینستاگرام dlsell.ir
پشتیبانی تلگرام dlsell@
کانال تلگرام dlsellmarket@
بهترین وضوح تصویر برای مشاهده سایت 1600x900 پیکسل می باشد.
بهترین مرورگرها برای نمایش سایت به ترتیب از راست:
پایگاه اینترنتی دی ال سل   پایگاه اینترنتی دی ال سل   پایگاه اینترنتی دی ال سل   پایگاه اینترنتی دی ال سل   پایگاه اینترنتی دی ال سل

سرورهای ایرانی

تمامی حقوق این سایت متعلق به " پایگاه اینترنتی دی ال سل " می باشد.
طـبق ماده 12 قانون جرائم رایانه ای هرگونه کپی برداری، پیگرد قانونی دارد.

logo-samandehi

کانال آموزشی و خرید در تلگرام

خرید امن

Powerd by: Dlsell.ir - Copyright © 2020