خرید اشتراک از پایگاه اینترنتی دی ال سل

  • 04533459102
  • 09334592731
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

تجارت و اشتغال

سوالات هوشمندانه مصاحبه برای استخدام

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

سوالات هوشمندانه مصاحبه برای استخدام - پایگاه اینترنتی دی ال سل

سوالات هوشمندانه مصاحبه
براساس گزارش Small Business ، پنجاه درصد از شرکت ها گفتند که سخت ترین چالشی که با آن روبرو می شوند استخدام است. این یعنی ۵۰ درصد از شرکت ها منتظر شما هستند؟ زمانِ آن فرا رسیده که خودتان را برای مصاحبه ای هوشمندانه که با بهترین مصاحبه کننده صورت می گیرد آماده کنید.

سوالات هوشمندانه مصاحبه برای استخدام - پایگاه اینترنتی دی ال سلدر ادامه با ما باشید...

بی توجه به همه ی آمادگی هایی که برای مصاحبه تدارک می بینید، مصاحبه ی شغلی یک تجربه ی خسته کننده برای اعصاب فرد است. برای شدت بخشیدن به این تجربه، مصاحبه کنندگان سوالات متعدد و زیادی دارند که به سادگی می تواند مصاحبه شونده را در تله بیندازد و شانس را برای کاندیدای بعدی فراهم کند. البته آنها این سؤالات را با نیت بد نمی پرسند! یعنی قصد تخریبِ شخص شما را ندارند. اما وظیفه ی آنها هم این است که شایستگی فرد را برای شغل موردنظر و متناسب با فرهنگ سازمان بسنجند. باید که بهترین کاندیدای مناسب برای این سِمت را بیابند.

سوالات مصاحبه که در این پست قید شده توسط John Rampton گردآوری شده است و عنوان می کند که سالیان زیادی ست که صدها نفر را استخدام کرده و با هزاران نفر از کاندیداهای شغلی مصاحبه داشته است. به عنوان یک استخدام کننده، سعی می کنم شما را در موقعیت هایی قرار دهم تا بدانم وقتی در محیط کاری تحت فشار قرار می گیرید عملکردتان چگونه است.

مهم نیست چه تجربه ای داشتید، یا چگونه خودتان را برای مصاحبه آماده کرده اید، هر زمانی که با این سوالات روبرو شوید احساس می کنید پای تان لغزیده! سوالاتِ این پست را جدی بگیرید و سعی کنید از همین امروز، برای آن آماده باشید.

  • ممکنه راجع به خودتان حرف بزنید؟

این یک سوال ساده و بی گناهی به نظر می رسد. اما در واقع، می تواند درون زندگی شخصی شما جا باز کند. حتی بهترین مصاحبه کنندگان از روش “مکالمه” استفاده می کنند تا میزان مطابقت یافتنِ شما را با فرهنگ سازمان تعیین کنند. در صورتی که شما می خواهید روی سوابق تحصیلی، حرفه و تجربیات کاری تان تمرکز کنید!

چگونه پاسخ دهیم: درباره سرگرمی ها و خانواده ی خود بحث نکنید. از مسیر سوال خارج نشده و بگویید که چطور می توانید ارزش را به سازمان بیاورید.

  • آیا شما جزو کسانی هستید که در طول تعطیلات هم ایمیل شان را چک می کنند؟

شما از طرفی قصد دارید وفاداری و جدیت خودتان را در کار نشان دهید و به مصاحبه کننده بفهمانید که قابل اعتماد و همیشه در دسترس هستید و از طرف دیگر، می خواهید بگویید که از ارزش و اهمیت تعادل کار-زندگی آگاهید! پس:

چگونه پاسخ دهیم: اجازه دهید مصاحبه کننده بداند که شما ۱۰۰ درصد کامل به کارتان واقف هستید اما در کنارِ آن، این حس را هم منتقل کنید که شما هم مثل هر کس دیگر، به زمانی نیاز دارید که خارج از دنیای کار باشید. او را اطمینان سازید از اینکه قبل از خروج از دفتر و رفتن به تعطیلات همه ی مسئولیت های خودتان را به اتمام می رسانید و سپس راهی می شوید. حتی نشان دهید که در شرایط اورژانسی هم می توانید در دسترس قرار بگیرید.

البته به ذهن خود بسپارید: اگر مانند الون ماسک باشید، پاسخی که از شما انتظار می رود، کمی متفاوت خواهد بود. اگر ما سخت تر، سریع تر و طولانی تر از دیگران کار نکنیم، رقابت را از دست خواهیم داد!

  • خودتان را برای مصاحبه امروز چطور آماده کرده اید؟

این سوال می خواهد بداند که آیا شما واقعاً به این شغل اهمیت می دهید یا فقط بخاطر اینکه از بیکاری بهتر است یا خواستید کاری کرده باشید اعلام آمادگی کرده اید.

چگونه پاسخ دهیم: با به اشتراک گذاری سوابق شرکت، رویدادهای مرتبط با صنعت موردنظر و اینکه خودتان چطور می توانید تفاوت مثبتی را ایجاد کنید، نشان دهید که زمانی را صرف تحقیق درباره ی شرکت کرده اید.

برای مثال در یکی از آخرین مصاحبه های استخدامی که داشتم، وقتی از فرد این سوال را پرسیدم او به توضیح یکی از محصولات ما پرداخت. به یک سطحی از جزئیات رسید که حتی خودِ من هم نمی دانستم! حتی در مورد سه مشکلی صحبت کرد که توسط خود من و تیم پیش بینی نشده بود. خب، همه ی این صحبت هایش نشان می داد که کاملاً برای مصاحبه آماده شده است.

  • شغل رویایی شما چیست؟

این هم سوال دیگری ست که نشان می دهد شما درباره ی کار کردن در این سازمان ویژه جدی هستید. شاید هم جزو کسانی هستید که هر روز به همه ی فرصت های شغلی سر می زنند. از کجا معلوم؟

چگونه پاسخ دهیم: پاسخ خیلی ساده بدهید و به گفتنِ “اینجا، جاییِ که من دوست دارم کار کنم.” اکتفا کنید.

  • در پنج سال آینده خودتان را در کجا می بینید؟

من خودم وقتی جوان تر بودم، در پاسخ به این سوال مرتکب اشتباه شدم! گفتم: دوست دارم تحصیلاتم را ادامه دهم تا به جایگاه بهترتری دست یابم!

بعد از شش ماه، به من اجازه ی خروج داده شد (حالت محترمانه ی اخراج شدن!) نه به خاطر عملکردِ کاری ام، بلکه به این خاطر که سازمان احساس کرده بود من برای طولانی مدت در آنجا نمی مانم!

چگونه پاسخ دهیم: شرکت ها، برای کسانی که قصدِ ماندن ندارند دوست ندارند سرمایه گذاری کنند. اصلاً در برنامه ی آنها استخدامِ کوتاه مدتی جایی ندارد!

البته که شما هم قصدِ دروغ گفتن ندارید، پس بهتر است عنوان کنید به دنبال شغلی می گردید که برای شما چالش برانگیز بوده و درباره ی آن مشتاق باشید و همسو با اهداف آینده باشد. اگر باور دارید که این سِمَت، آن نیازها را تأمین می کند پس توضیح دهید که سازمان چطور موجب می شود که به اهداف تان دست یابید.

منبع: پدیده فکر مهتر

5 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 امتیاز)

نوشتن دیدگاه

با عنایت به اینکه نظرات و پیشنهادات شما کاربران گرامی در بهبود خدمات رسانی پایگاه اینترنتی دی ال سل نقش کاملا موثری ایفا می کنند لذا صمیمانه از شما خواهشمندیم با عنایت به حدیث «مومن آیینه مومن است» ، شما نیز آیینه ما باشید و با یادآوری نقاط ضعف و قوت پایگاه اینترنتی دی ال سل، ما را از این امر محروم نفرمایید.

چند نکته مهم:
• نظرات شما پس از بررسی و بازبینی توسط گروه مدیریت برای نمایش در سایت منتشر خواهد شد.
• نظرات تکراری و تبلیغاتی، تائید نمی شوند و امتیازی هم به آنها تعلق نخواهد گرفت.
• در صورتی که نظر شما نیاز به پاسخ دارد، پاسخ خود را در ذیل همان موضوع دنبال فرمایید.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس تلگرام ما - پایگاه اینترنتی دی ال سل

وبسایت dlsell.ir
پشتیبانی support@dlsell.ir
تماس با ما contact@dlsell.ir
راهنمایی help@dlsell.ir
فروشگاه market.dlsell.ir
اینستاگرام dlsell.ir
پشتیبانی تلگرام dlsell@
کانال تلگرام dlsellmarket@
بهترین وضوح تصویر برای مشاهده سایت 1600x900 پیکسل می باشد.
بهترین مرورگرها برای نمایش سایت به ترتیب از راست:
پایگاه اینترنتی دی ال سل   پایگاه اینترنتی دی ال سل   پایگاه اینترنتی دی ال سل   پایگاه اینترنتی دی ال سل   پایگاه اینترنتی دی ال سل

سرورهای ایرانی

تمامی حقوق این سایت متعلق به " پایگاه اینترنتی دی ال سل " می باشد.
طـبق ماده 12 قانون جرائم رایانه ای هرگونه کپی برداری، پیگرد قانونی دارد.

logo-samandehi

کانال آموزشی و خرید در تلگرام

خرید امن

Powerd by: Dlsell.ir - Copyright © 2020