خرید اشتراک از پایگاه اینترنتی دی ال سل

  • 04533459102
  • 09334592731
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

رایانه و نرم افزار

آشنایی با 5 نرم‌ افزار محبوب بنچ مارک

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

آشنایی با 5 نرم‌ افزار محبوب بنچ مارک

 امروزه به محض این که یک ابزار هوشمند معرفی می‌شود با نرم‌افزارهای بنچ‌مارک مختلف مورد آزمایش قرار می‌گیرد و امتیازات کسب شده توسط آن  معیار مهمی برای بسیاری از علاقه‌مندان دنیای ابزارهای هوشمند است. اما محبوب‌ترین نرم‌افزارهای بنچ‌مارک در حال حاضر کدام‌ها هستند؟ اگر در مورد بنچ‌مارک‌ها اطلاعات زیادی ندارید، این همان مقاله‌ای است که به دنبالش هستید.

 تقریبا بدون هیچ استثنایی تمامی محصولاتی که به بازار عرضه می‌شوند تحت برخی تست‌ها توسط بنچ‌مارک‌های مورد تأیید تولید کننده قرار می‌گیرند و پس از آن نیز توسط افراد و تیم‌های مستقل مورد بررسی قرار می‌گیرند تا به نوعی نمره و امتیازی در بخش‌های گوناگون عملکردی به آن‌ها تعلق بگیرد و بتوان از این امتیازها به عنوان مبنایی برای مقایسه با سایر محصولات استفاده کرد.

این امر در مورد گوشی‌های هوشمند نیز صادق است، بخصوص حالا که نرم‌افزارهای بنچ‌مارک در حوزه گوشی‌های هوشمند بسیار متداول و محبوب شده‌اند. شاید برای شما این سوال بوجود بیاید که دلیل این محبوبیت چیست؟

شاید دلیل اصلی این امر بهبود مستمری باشد که تیم‌های توسعه‌دهنده این نرم‌افزارها در رابطه با نرم‌افزار مخصوص خود ایجاد می‌کنند. بخصوص بهبود در  ارائه اطلاعاتی در مورد کارایی گوشی‌ها در استفاده واقعی کاربر و نه فقط در سناریوهای از پیش تعیین شده خاص که شاید در دنیای واقعی رخ ندهند. بنچ‌مارک‌های گوشی‌های هوشمند امروزه در زمینه ارائه اطلاعات کاربری واقعی گوشی خیلی خوب عمل می‌کنند و تقریبا دید خوبی به ما از میزان قدرت پردازشی گوشی هوشمند مورد نظرمان در مقایسه با سایر رقبایش می‌دهند. بدون تردید این نرم‌افزارها همه چیر را بی عیب و نقص به ما نمی‌گویند ولی هر روز کامل و کامل‌تر می‌شوند.

البته همه نرم‌افزارهای بنچ‌مارک یکسان نیستند ولی ما تصمیم گرفتیم تا بهترین‌ها را برای شما لیست کنیم و توضیحات مختصری در مورد هر کدام از آن‌ها بدهیم.

AnTuTu

آشنایی با 5 نرم‌ افزار محبوب بنچ مارک

به نظر می‌رسد که محبوب‌ترین نرم‌افزار بنچ‌مارک فعلی انتوتو باشد و دلیل آن هم پشتیبانی دائمی آن است. انتوتو یک نرم‌افزار بنچ‌مارک جامع است چرا که ابزار هوشمند شما را از جهات مختلف امتیازدهی می‌کند. انتوتو میزان پاسخگویی رابط کاربری، CPU، GPU، رم  و عملکرد حافظه ذخیره‌سازی را بررسی می‌کند. امتیاز هر تست در نهایت با سایر امتیازات ادغام می‌شود و یک نمره به عنوان امتیاز نهایی برای ابزار شما ارائه می‌شود.

آشنایی با 5 نرم‌ افزار محبوب بنچ مارک

 

GFXBench

آشنایی با 5 نرم‌ افزار محبوب بنچ مارک

این نرم‌افزار به کمک دیتابیس آنلاینی که دارد به بسیاری از علاقه‌مندان دنیای گوشی‌های هوشمند کمک کرده تا ده‌ها ابزاری را که هنوز معرفی نشده‌اند، شناسایی کنند و از سخت‌افزار مورد استفاده از آن‌ها اطلاع پیدا کنند. حتما مقالاتی را با عنوان‌ «مشخصات سخت‌افزاری گوشی X در بنچ‌مارک GFX فاش شد»، دیده‌اید. 

آشنایی با 5 نرم‌ افزار محبوب بنچ مارک

به هر حال، همانطور که از نام این نرم‌افزار مشخص است، GFXBench یک نرم‌افزار گرافیکی است که بر چگونگی عملکرد پردازشگر گرافیکی گوشی هوشمند شما تأکید دارد. GFXBench نه تنها متوسط فریم ریتی که در آن ابزار هوشمند شما موفق شده شبیه‌سازی‌های پیچیده بازی را اجرا کند، ارائه می‌کند بلکه کیفیت رندر را که توسط چیپ گرافیکی ابزار هوشمند شما ارائه می‌شود، مورد ارزیابی قرار می‌دهد. همچنین GFXBench برای مقایسه مستقیم یک چیپ با چیپ دیگر فوق‌العاده است چرا که می‌تواند در شرایطی که نمایشگر خاموش است، تست‌های خود را انجام دهد و به این ترتیب عواملی نظیر تفاوت در رزولوشن نمایشگر را حذف کند.

3DMark

آشنایی با 5 نرم‌ افزار محبوب بنچ مارک

اگر احتمالا در دانشگاه با استفاده از داده‌های آماری پروژه‌ای را انجام داده باشید، حتما می‌دانید که هر چه داده‌های واقعی شما بیشتر باشد مدل آماری شما بهتر خواهد بود. به همین دلیل است که ما 3DMark را نیز در لیست خود قرار داده‌ایم. 3DMark هم مانند GFXBench بر عملکرد گرافیکی ابزار هوشمند شما نظارت دارد و باز هم مانند GFXBench می‌توان از 3DMark نیز علاوه بر  مقایسه ابزارهای هوشمند برای مقایسه سخت‌افزارهای مختلف نیز به لطف تست Ice Storm Unlimited بهره گرفت.

آشنایی با 5 نرم‌ افزار محبوب بنچ مارک

همچنین این نرم‌افزار هم در پلت‌فرم‌های مختلف نظیر اندروید، iOS، ویندوز و ویندوز RT موجود است. در این بنچ‌مارک هرچه امتیاز بالاتر باشد، محصول قدرت پردازش گرافیکی بیشتری دارد و قادر است به شکل بهتری بازی‌های گرافیکی را اجرا کند.

Basemark OS II

آشنایی با 5 نرم‌ افزار محبوب بنچ مارک

 درست شبیه نرم‌افزار AnTuTu مجموعه تست‌هایی توسط Basemark OS II بر روی ابزار هوشمند شما صورت می‌گیرد و این نرم‌افزار نیز مثال خوب دیگری از یک بنچ‌مارک جامع است. 

این نرم‌افزار بنچ‌مارک بر چند حوزه از جمله پردازنده، گرافیک، رم، عملکرد وبگردی و حتی عملکرد دوربین تمرکز می‌کند. همچنین مانند انتوتو این نرم‌افزار نیز امتیازات بدست آمده توسط تست‌های مختلف را با هم ترکیب کرده و یک امتیاز نهایی را برای ابزار هوشمند شما ارائه می‌کند که می‌توان از این امتیاز برای مقایسه ابزارهای هوشمند مختلف استفاده کرد. در این بنچ‌مارک نیز هر چه امتیاز بیشتر باشد، بهتر است.

Vellamo

آشنایی با 5 نرم‌ افزار محبوب بنچ مارک

این نرم‌افزار توسط کوالکام ساخته شده و تمرکز بیشتر آن بر روی پردازنده است و اطلاعات خوبی را در اختیار شما می‌گذارد.

ولامو از 3 قسمت اصلی ساخته شده، تست مرورگر اینترنتی که توانایی ابزار هوشمند شما را در اجرای کدهای HTML5 و جاوا اسکریپت مورد بررسی قرار می‌دهد و تست چند هسته‌ای و تک هسته‌ای که توانایی چیپ پردازشگر ابزار هوشمند شما را در حالت چند هسته‌ای و تک هسته‌ای مورد بررسی قرار می‌دهد. این نرم‌افزار 15 تست مختلف را روی ابزار هوشمند شما انجام می‌دهد.

نظر شما در مورد نرم‌افزارهای بنچ‌مارک چیست؟ به نظر شما نتایج ارائه شده در این نرم‌افزارها تا چه حد به تجربه کاربری ابزارهای هوشمند در دنیای واقعی شبیه هستند؟ آیا شما پیش از خرید یک محصول نتایج بنچمارک‌های اجرا شده روی آنها را مطالعه می‌کنید؟

منبع : PHONEARENA

5 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (2 امتیاز)

نوشتن دیدگاه

با عنایت به اینکه نظرات و پیشنهادات شما کاربران گرامی در بهبود خدمات رسانی پایگاه اینترنتی دی ال سل نقش کاملا موثری ایفا می کنند لذا صمیمانه از شما خواهشمندیم با عنایت به حدیث «مومن آیینه مومن است» ، شما نیز آیینه ما باشید و با یادآوری نقاط ضعف و قوت پایگاه اینترنتی دی ال سل، ما را از این امر محروم نفرمایید.

چند نکته مهم:
• نظرات شما پس از بررسی و بازبینی توسط گروه مدیریت برای نمایش در سایت منتشر خواهد شد.
• نظرات تکراری و تبلیغاتی، تائید نمی شوند و امتیازی هم به آنها تعلق نخواهد گرفت.
• در صورتی که نظر شما نیاز به پاسخ دارد، پاسخ خود را در ذیل همان موضوع دنبال فرمایید.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس تلگرام ما - پایگاه اینترنتی دی ال سل

وبسایت dlsell.ir
پشتیبانی support@dlsell.ir
تماس با ما contact@dlsell.ir
راهنمایی help@dlsell.ir
فروشگاه market.dlsell.ir
اینستاگرام dlsell.ir
پشتیبانی تلگرام dlsell@
کانال تلگرام dlsellmarket@
بهترین وضوح تصویر برای مشاهده سایت 1600x900 پیکسل می باشد.
بهترین مرورگرها برای نمایش سایت به ترتیب از راست:
پایگاه اینترنتی دی ال سل   پایگاه اینترنتی دی ال سل   پایگاه اینترنتی دی ال سل   پایگاه اینترنتی دی ال سل   پایگاه اینترنتی دی ال سل

سرورهای ایرانی

تمامی حقوق این سایت متعلق به " پایگاه اینترنتی دی ال سل " می باشد.
طـبق ماده 12 قانون جرائم رایانه ای هرگونه کپی برداری، پیگرد قانونی دارد.

logo-samandehi

کانال آموزشی و خرید در تلگرام

خرید امن

Powerd by: Dlsell.ir - Copyright © 2020